سفر چین (روز دوم)

روز دوم قرار بود ساعت 8 صبح در لابی هتل باشیم

ساغت هفت بیدار شدیم . و اماده رفتیم برای صبحانه.کمی تا قسمتی صبحانه قابل مصرف بود.انواع میوه ها و کیک و نان حتی چند مدل ماکارانی و سمبوسه و .

به هرحال میشد گرسنه از اونجا بیرون نیومد :)

ساعت 8 اتوبوس و همه ی همسفرها اماده بودند

رفتیم به سمت میدان تیامن آ

یک میدان بسیار شلوغ پرررر از ادمیزاد.دونه دونه ادمها رو میگشتند.البته چون ما با تور بودیم وقت کمتری لازم بود اما اکر کسی انفرادی اومده در کمترین حالت سه ساعت شاید باید توی صف میبود تا بگردنش!! میگفتند داعش ذلیل شده سال پیش با ماشین از روی یازده تا توریست هلندی رد شده وبعد ازون اینقدر سختگیری میشه..

در میدان تیامن آ کمی گشتیم و عکس گرفتیم و بعد از از ضلع شمالی میدان رفتیم به سمت شهر ممنوعه(اینو بگم که اگر کسی انفرادی هم بخواد بره باز باید از میدان تیامن آ بیاد و باز هم شامل گشتن میشه) در ورودی شهر ممنوعه یا همون شهر سوخته هم باز موارد امینتی به شدت بالا بود..

*******

وارد شهرممنوعه شدیم . که تا قبل از سفرر کلی در موردش خونده بودیم..آی تورها کم زمان میدن آی نمیگذارن همه تش رو ببینی و..

به ما دو ساعت وقت دادند..نمیدونم بیست تا سی تا پنجاه تا..چند تا مثلا کاخ بود!! همه شبیه به هم که از فلان پادشاه تا فلان پادشاه در هر نسلی که میومدن میساختند..

ما همراه لیدر یکی دوتاشون رو دیدیم دقیقا شکل هم اما بعدش که فرصت دادند بقیه اش رو ببینیم ما هم با چند تا همسفرها نشستیم.چون حمعیت وحشتناک بود و چون لیدر مداااااام تاکید میکرد حواس تون به بچه ها باشه ما بخاطر بچه بیخیال شدیم

کمی بعدش لیدر گفت حواسش به بچه ها هست و ما دوتایی رفتیم بقیه مثلا کاخ ها رو ببینیم..هفت هشت تایی رو که دیدیم برگشتیم.همه شبیه هم و مملو از جمعیت بود

ینی به هیچچچ وجه قابل مقایسه با کاخ سعدابد ما نیست..معماری و هنر ایران قابل مقایسه با چین نیست.کاخی که در مقایسه با کاخی که ده ها سال پیش اش ساخته شده سرسوزنی تفاوت نداره جز در اخریها در متراژ

بعد از تمام شدن بازدید از شهر ممنوعه سوار اتوبوس شدیم و رفتیم برای ناهار

یک رستوران ایرانی که جوجه کباب صرف شد.نکته ی جالبش این بود که ولن و اقای راننده هم همراه ما جوجه کباب خوردند :)

*******

بعد از ناهار رفتیم به کارخانه مروارید.از اون سری برنامه های تحمیلی!

یه سری شیشه رنگی اونجا بود که به قیمتهای وحشتناک گذاشته بودند پشت ویترین

بستگی به قدرت چونه زنی داشت.ینی سرویس مرواریدی که گذاشته بودند سه هزار یوان دوستان خریدند پونصد یوان! و یکی دیگه از دوسستان که تمایل داشت به خرید و نداشت و بیخیال شده بود تا توی اتوبوس اومدند دنبالش و به سیصد یوان هم همون سرویس رو راضی شدند!

یعنی سیستم خرید در کشور چین همین هست وبه همین دلیل ما که هیچی نتونستیم بخریم

به گفته ی لیدر کسانی که چونه نمیزنند رو احمق میدونند! باید قهر کنی باید دعوای سوری دو نفره داشته باشید و.. که ما اهلش نبودیم!

برای من که سنگهای با ارزش و قیمتی بسیاری دیده بودم اون مروارید ها هیچ جذابیتی نداشت!اما خیلی از دوستان خرید کردند و راضی هم بودند!

بعد از بازدید از کارخانه مروارید رفتیم به کاخ تابستانی

یه فضای سبز بود با یک دریاچه که برای عکس گرفتن جالب بود

یه معبد هم داشت.

کلی عکس گرفتیم و همه جا رو بازدید کردیم.در همه موارد هم اولین نفر از گروه تور ما بودیم که سر قرار حاضر میشدیم :)

*******

بعد از اون دوباره رفتیم به یک برنامه تحمیلی از طرف احتمالا دولت چین!

بازدید از کارخانه کرم سازی.. چندتایی کرم اوردند نشونمون دادند.بدک نبود ولی خب بازم اونقدر گرون بود که کسی نخرید.البته جذابیتی هم نداشت کرم هاشون

ساعت پنج برگشتیم به هتل و تا ساعت هفت استراحت کردیم که بعد از اون بریم به شو گلدن ماسک

******

شو گلدن ماسک هم زیبا بود.یک سری حرکات هماهنگ بین چهل پنجاه نفر بود.همراه با صحنه ارایی خیلی عالی

ساعت ده هم برگشتیم به هتل برای یک استراحت جانانه تا اماده باشیم برای فردا ساعت هفت صبح برای بازدید از دیوار چین..